International Graduate i Marketing hos Lidl

Lotte har gennemført graduateforløbet som International Graduate i Marketing og er nu Brand Manager for Lidl Danmark

Lotte
International Graduate i Marketing

Lidl var branchens underdog

Jeg har læst en international bachelor i Marketing and Management Communication efterfulgt af en international kandidat i Corporate Communication på Aarhus Universitet, School of Business.

Jeg har hele tiden vidst, at jeg ville have en graduatestilling, og at jeg gerne ville arbejde med FMCG. Det er en spændende branche, som hele tiden udvikler sig og derfor også stiller nogle høje krav til os som medarbejdere. Derudover motiverede det mig helt vildt, at Lidl måske var underdog i Danmark. Det er sjovere at komme ind i en virksomhed, hvor du virkelig kan gøre en forskel og være med til at udvikle virksomheden. Jeg blev helt klart også motiveret af det, at Lidl er den største retailer i Europa og virkelig en international spiller. Det giver nogle muligheder, som man ikke finder i mange andre virksomheder.

Der er fart over feltet

Som en del af graduateforløbet var jeg et halvt år i Sydtyskland. Først skulle jeg lære sproget, og derefter arbejdede jeg på vores internationale hovedkontor. Sjældent har jeg haft et så travlt og udfordrende, men på samme tid fedt halvt år. Der er fart over feltet, og det er lige på og hårdt i forhold til at lære sproget og de internationale arbejdsprocesser.  Efter sprogundervisningen fik jeg mine egne internationale projekter fra dag 1. Jeg har for eksempel udviklet en større international kampagne, og herunder fløjet til Hamborg for at mødes med reklamebureauer, filmet reklamefilm, etc. – på tysk.  

Jeg vil mere!

Det er viljen, der gør forskellen. Hvis du har viljen, er der ingen grænser for, hvad du kan opnå i Lidl, men man skal turde at stikke næsen frem og gå forrest. Generelt har det været sådan, i min tid i Lidl, at når jeg har sagt og vist, at jeg vil og kan, så har jeg fået lov, og det er en fed oplevelse! I Lidl er det okay at sige, at man vil mere, og at man vil frem. Der er meget kort vej til et stort ansvar, og der er plads til ambitioner.

Som International Graduate har jeg lært noget nyt hver dag. Det motiverer mig, at jeg føler, jeg bliver bedre og kan udvikle mig hele tiden. Det har været nogle fede år, hvor jeg har arbejdet som distriktschef med stort ledelsesansvar, arbejdet i flere forskellige afdelinger på hovedkontoret i Danmark med en masse spændende projekter og ikke mindst arbejdet på vores internationale hovedkontor.  De forskellige kolleger, jeg har mødt undervejs, både i Danmark og i Tyskland, har virkelig inspireret mig og lært mig en masse. Det sætter jeg stor pris på.

Læs mere om graduateforløbet hos Lidl her

Bio

Lotte har taget en international bachelor i Marketing and Management Communication efterfulgt af en international kandidat i Corporate Communication på Aarhus Universitet, School of Business.


Flere talentprofiler


graduate marketing brand manager

Lidl Danmark at a glance


Lidl Danmark
Lidl Danmark
Vi er en succesfuld kæde af dagligvarebutikker, som ekspanderer kraftigt både inden for og uden for Europas grænser. I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud.

Geography

Profilvej 9
6000 Kolding

Logo: Lidl Danmark
Job market demand

What types of job and work areas are we usually offering?

View statistics
Unsolicited applications

We are happy to receive unsolicited applications


Career pages

Get more career tips on our career pages:
https://karriere.lidl.dk/

Are there other information about us, that you should know? See what Google Search tells you.






HPT