International Graduate i Marketing hos Lidl
Lotte har gennemført graduateforløbet som International Graduate i Marketing og er nu Brand Manager for Lidl Danmark

International Graduate i Marketing
Lidl var branchens underdog
Jeg har læst en international bachelor i Marketing and Management Communication efterfulgt af en international kandidat i Corporate Communication på Aarhus Universitet, School of Business.
Jeg har hele tiden vidst, at jeg ville have en graduatestilling, og at jeg gerne ville arbejde med FMCG. Det er en spændende branche, som hele tiden udvikler sig og derfor også stiller nogle høje krav til os som medarbejdere. Derudover motiverede det mig helt vildt, at Lidl måske var underdog i Danmark. Det er sjovere at komme ind i en virksomhed, hvor du virkelig kan gøre en forskel og være med til at udvikle virksomheden. Jeg blev helt klart også motiveret af det, at Lidl er den største retailer i Europa og virkelig en international spiller. Det giver nogle muligheder, som man ikke finder i mange andre virksomheder.
Der er fart over feltet
Som en del af graduateforløbet var jeg et halvt år i Sydtyskland. Først skulle jeg lære sproget, og derefter arbejdede jeg på vores internationale hovedkontor. Sjældent har jeg haft et så travlt og udfordrende, men på samme tid fedt halvt år. Der er fart over feltet, og det er lige på og hårdt i forhold til at lære sproget og de internationale arbejdsprocesser. Efter sprogundervisningen fik jeg mine egne internationale projekter fra dag 1. Jeg har for eksempel udviklet en større international kampagne, og herunder fløjet til Hamborg for at mødes med reklamebureauer, filmet reklamefilm, etc. – på tysk.
Jeg vil mere!
Det er viljen, der gør forskellen. Hvis du har viljen, er der ingen grænser for, hvad du kan opnå i Lidl, men man skal turde at stikke næsen frem og gå forrest. Generelt har det været sådan, i min tid i Lidl, at når jeg har sagt og vist, at jeg vil og kan, så har jeg fået lov, og det er en fed oplevelse! I Lidl er det okay at sige, at man vil mere, og at man vil frem. Der er meget kort vej til et stort ansvar, og der er plads til ambitioner.
Som International Graduate har jeg lært noget nyt hver dag. Det motiverer mig, at jeg føler, jeg bliver bedre og kan udvikle mig hele tiden. Det har været nogle fede år, hvor jeg har arbejdet som distriktschef med stort ledelsesansvar, arbejdet i flere forskellige afdelinger på hovedkontoret i Danmark med en masse spændende projekter og ikke mindst arbejdet på vores internationale hovedkontor. De forskellige kolleger, jeg har mødt undervejs, både i Danmark og i Tyskland, har virkelig inspireret mig og lært mig en masse. Det sætter jeg stor pris på.
Lotte har taget en international bachelor i Marketing and Management Communication efterfulgt af en international kandidat i Corporate Communication på Aarhus Universitet, School of Business.
Flere talentprofiler
Lidl Danmark at a glance
We are happy to receive unsolicited applications
Get more info at https://www.lidl.dk/