New at StuderendeOnline? Join us!

Jeg er forskningsorienteret og derfor i stand til at foretage analytisk arbejde og med det opnå et godt fagligt funderet resultat. Har erfaring med at inddrage forskning og analytisk arbejde i forskellige sammenhænge, såvel undervisning, foredrag og fokuseret arbejde med analyse og databehandling

Ung og nyuddannet søger efter nye udfordringer og er klar på kreative arbejdsprocesser  

Updated 25. april 2019
My education
2012 - 2017

Cand.mag. i Historie

Syddansk Universitet (SDU)

Educational area: Humaniora
Period: oktober 2012 - juni 2017
My work experience
2018 - 2018

Lærer

Rønshoved Højskole

Vagtlærer, underviser og foredragsholder. Via min ansættelse har jeg opnået erfaring med at være højskolelærer. Som led i min ansættelse, underviser jeg i mit eget kreative fag, som indbefatter en undersøgelse af elevernes kreative sjæl via drama og tekstlig forståelse. Underviser i faget Dansk kultur og samfund, hvor målet har været at opsøge institutioner for at identificerer lokale traditioner i grænselandet. Holder formidlende oplæg i mine kernefag, men finder også inspiration i hvad kollegaerne taler om. Foredragene har et forskningsorienteret analytisk præg, og er derfor af høj kvalitet
Work area: Undervisning
Period: marts 2018 - juni 2018
2016 - 2016

Praktik som gymnasielærer

Mulernes legatskole

Oplevede en positiv respons på min undervisning. Lavede forskellige gruppeøvelser med billede-fremlæggelse af Iliaden, arbejdsspørgsmål, som de besvarede, samt personbeskrivelse af en historisk person. Nogle gange var det høj lærerstyring, men i mange tilfælde kunne jeg lide at få eleverne i spil, for at høre deres argumenter på en given problemstilling. Min indstilling er, at min viden og erfaring fra Universitetet bliver en integreret del af undervisningen.
Min synopsis:
  • I min synopsis analyserede jeg den respons jeg havde fået fra min undervisning. Jeg problematiserede cooperative learning. Ulempen ved cooperative learning er elevernes afskrivnings lyst. Modvirkede efterfølgende dette ved at stille en opgave, som eleverne selv skulle løse.
  • - Undervisningsstilen var et læreroplæg og efterfølgende arbejdsspørgsmål, hvor min efterfølgende rolle ville være konsulent. Det, jeg håbede på, var, at denne undervisningsstil kunne inspirere grupperne til at komme med svarmuligheder ved konsolideringen.
    Work area: Undervisning
    Period: oktober 2016 - november 2016
    2015 - 2016

    Lektiehjælper

    Rødekors lektiehjælp

    Lektiehjælper for børn med indlæringsvanskeligheder og af en anden etnisk baggrund. Underviste i danske grammatik, matematik og engelsk.
    Work area: Undervisning
    Period: september 2015 - marts 2016
    My skills and abilities
    Skills
    akademiker boet i england drama foredrag forskningsorinteret fortæller højskoleelev på vestjyllands højskole keramik kreativ tænkende oplæg tænker altid ud af boksen
    Skills at working proficiency
    dansk engelsk tysk
    My preferences
    Job type
    Deltidsjob Fuldtidsjob Graduate/trainee Ph.d. & forskning Vikariat
    Work areas
    Administration Arkitektur & Design Data & Analyse Forskning & Udvikling Kommunikation, Media & SoMe Kunst & Kultur Politik & Samfund Undervisning
    Location
    Bornholm Fyn Grønland & Færøerne Midtjylland Nordjylland Nordsjælland Storkøbenhavn Sydsjælland & Øer Sydvestjylland (Esbjerg) Sydøstjylland Sønderjylland Udlandet (øvrige) Vestjylland Vestsjælland Øresundsregionen Østjylland (Aarhus) Østsjælland
    Contact me!


    HPT